2016. december 19., hétfő

Rakott krumpli - franciásan

Klasszikus és mégsem. Tulajdonképp azt sem tudom, francia-e, mert azt hol hagymával ettem, hol tojással... mindegy, eredetileg sajtos krumplit csináltam a szakácskönyv szerint, szóval akár annak is nevezhetjük :)





Maga az "összedobás" nem tart soká, a főzési idő viszont tetemes, szóval csak akkor ugorjunk neki, ha a) időzítős a sütőnk, de inkább b) ha ki tudjuk várni, amíg megsül. Nehogy a tűzoltóság vegye ki ugye a sütőből.... esetleg félig nyersen...

Sajtos krumpli

Előkészítés: kb 20 perc

Elkészítés: 5 perc

Sütés: kb 40-60 perc 230°C-on (alul felül melegítősben, gázon legnagyobb lángon. Légkeverést nem ajánlom, bár mindenki maga ismeri a sütőjét)

Nehézség: közepes

Kell hozzá (3-4 szerény étvágyú főre):
  • másfél kiló krumpli
  • 1l tej
  • 2dkg vaj
  • 10dkg sajt
  • fokhagyma, snidling, só vagy vegeta

 Az egész kb úgy indul, mint a rakott krumpli. Meghámozzuk, megmossuk, felkarikázzuk a krumplit és tepsibe fektetjük. (Ez az én verzióm, az eredeti szerint kivajazzuk és fokhagymával megkenjük előtte a tepsi oldalát. Felesleges pepecselésnek ítéltem...)



Ráöntjük a liter tejet, megszórjuk a fűszerekkel (én itt szórtam meg fokhagymával is), snidling helyett használhatunk amúgy kockákra vágott vöröshagymát is, esetleg rászórjuk az összemorzsolt vajat, én elfelejtettem és mehet a sütőbe. Elvben itt kellene rátenni a sajtot is, de nekem ezzel a módszerrel nincsenek jó tapasztalataim...


Megeshetik, hogy a tej pillét vet (mert miért ne) és elkezd pirulni, ezt érdemes leszedegetni (ezért nem bíznám eme étket az időzítőre... vagy a tűzoltóságra...) Amikor ilyen tetszetősen "elfőtte" a tejet és a krumpli is puha...


..szórjuk rá a sajtot.


Visszatoljuk, pirítjuk a sajtot egy picit, és kész is :) Tulajdonképp nem bonyolult, nem pepecselős, csak nagyon sokáig sül. Nagyon nagyon sokáig...


Tippek és trükkök:
  • nem tudom, hogy az már máshová tartozik-e, de tojást is lehet tenni a tetejére
  • feldobja, ha tejfölt keverünk a tejbe
  • ha valaki siet, főtt krumpliból is lehet, tejmártással (erről később)
  • érdemes minél több krumplival csinálni, tekintettel rá, hogy ez egy eléggé "mezítlábas" kiadás 


Jó főzőcskét, sok sikert, jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése