2016. október 18., kedd

Kirántott asztalfiók

A mai ebéd onnan indult, hogy kaptunk egy őrült nagy cukkinit, amivel valamit kezdeni kellett. Tekintve, hogy Bandeszon kívül senki nem komálja ezt az amúgy nagyon egészséges zöldséget, úgy döntöttem, a kedves férjem kedvencét készítem belőle: rántott cukkinit.

Ha a rakott krumpli sziszifuszi, akkor erre nem is tudom, mit mondjak... talán a maratoni jó szó rá, bár, ha választhatok, inkább a 42km... 

A bejegyzés cím azért is kirántott asztalfiók, mert szerencsére szinte minden így készül, amit rántunk, ezért ha nem éreznék elfojhatatlan késztetést, hogy a finomságokat is szemléltessem, ezzel kb le is zárulna a rántott dolgokhoz kapcsolódó bejegyzések sora. Így nem fog :D

Rántott cukkini

Előkészítés: 20-25 perc

Elkészítés: 15-20 perc

Nehézség: közepes

Kell hozzá:

  • cukkini (mindegy, milyen méret, ha valaki nagyon szereti, vegyen 2-3at a kicsiből. Ha nagyot tud csak szerezni, abból garantálom, hogy egy is elég)
  • tojás (2-3, a cukkini mennyiségétől függően. Nekem, asszem 4 ment el a végén)
  • liszt
  • zsemlemorzsa
  • olaj
  • (türelem és kitartás)



Szóval még mielőtt bármi történne, meghámozzuk a cukkinit. Karikára vágjuk.


A nagyból én ezt a "magházat" mindig kivágom, a kisebbeknek nagy előnye, hogy nem kell, nincs ilyenük, így mínusz egy dolog, amivel szórakozhatunk (tehát konklúzió: +1 pont a kis cukkininek)


Ezt követően besózzuk, az enyémek álltak is egy kört a sóban, de ha kapkodok, akkor nem állnak, mindegy nekik valójában. Azt tapasztaltam, hogy így is, úgy is sülés közben szívják magukba, egyszerűen csak undorító levet engednek maguk alá, ha sóba áztatjuk őket. Ha nincs időnk azonnal megcsinálni, akkor viszont hagyjuk ott nyugodtan, semmi baja nem lesz.

Szóval most jön a legjobb rész (és legutálatosabb, legpepecsebb): a panírozás. Egy mélyebb tányérba felütjük a tojást, besózzuk/vegetázzuk, mellé két laposabb tányérra kiszórjuk a lisztet és a zsemlemorzsát. Itt rossz a sorrend a képen, sőt, elárulom, olyan régen nem paníroztam már (ebből is látszik, hogy utálom csinálni), hogy rosszul is ugrottam neki. Kellett vagy 10 perc, mire leesett, miért nem tapad a "csupasz" cukkinihez a tojás, és hogy jön a liszthez a zsemlemorzsa... szóval a HELYES sorrend:

  1. liszt
  2. tojás
  3. zsemlemorzsa




Egy videóval is készültem újfent, mert azért jó ezt látni is. Ami nagyon fontos: a liszt hajlamos buborékot képezni a tojás alá, ami naná, hogy a zsemlemorzsában pukkan, amikor már tök mindegy, így nagy, csupasz-lisztes foltokat kaphatunk, ami nem olyan szép (funkcionálisan nem gond amúgy). Megoldás a panír "lapogtatása", azaz átcsapkodása a tojással és a villával... ahhh, mindegy, nézzétek, mutatom :D :


Ha ez megvan, mármint az összes cukkini pislog a panírban, melegítsük elő az olajat. MINDIG! Hideg olajba soha nem teszünk rántani való cuccot, mindegy, hogy az cukkini, hús, karfiol, sajt, akármi. Miért? Mert úgy megszívja magát, mint itatóspapír a tintásüvegből, és az embernek utána garantáltan polkát fog járni mind a mája, mind az epéje... lehet, hogy ő maga is..

Honnan tudjuk, hogy elég forró-e az olaj? A Tefalnak* is vannak remek ötletei, én tojásos zsemlemorzsát szoktam az olajba dobni, ha sercegni kezd, jó az olaj (mert sajnos a hot spot sem garancia...).


Tehát nyugodtan beletehetjük az első karikáinkat.


Néha ennek is érdemes alánézni, ha szép aranybarna (ilyen)...


... akkor fordítsuk meg: (zárójelben, nem az ég szakad ránk épp, csak játszanak a gyerekek :D )



Majd szedjük ki, paktikusan szűrőbe, a polka maximális elkerülése érdekében.


Én olyan nagyon félek a bennmaradt olajtól (sajnos az epém egyáltalán nem tolerálja), hogy még papírtörlőt is teszek aztán alá, több (100) rétegben.


Aztán ha minden kész, mehet is a tányérra :)


Tippek és trükkök:
  • a rántott sajtot MINDIG duplán panírozzuk (megmutatom majd), míg az összes többit nem szükséges.
  • mind a teljes kiőrlésű lisztet, mind a teljes kiőrlésű morzsát jól tolerálja, én ugyan nem próbáltam, de azt mesélték
  • Ha fogytán a tojás a panírhoz, és még szükségünk lenne rá, üssünk fel egyet nyugodtan. Ne felejtsük kissé utánfűszerezni/sózni (de csak kicsit, mert eredetileg már besóztuk!)
  • Ha nagyon habzik az olaj, öntsünk alá még. FONTOS! Az utántöltött olajat ugyanúgy elő kell hevíteni
  • Ügyeljünk rá, hogy a cukkini gyorsan sül, figyeljünk rá, ha nem szénkorongokat akarunk ebédelni (az epénk után a gyomrunk és a beleink is bekapcsolódnának a buliba, az tuti... sőt, szerintem egy csárdásra még mi is vevők lennénk..)

*A tefalnak volt egy nagyon jó reklámja, amikor bejött a HotSpot, azt sajnos már nem találtam meg
Sok sikert, türelmes panírozást, jó étvágyat kívánok! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése