2016. október 31., hétfő

Halloweenre - tökfőzelék

Senkit ne tévesszen meg, nem ünnepeljük a Halloweent. Az egész főzelék mizéria onnan indult, hogy ma történetesen főzelék nap van, a tököt pedig nem Halloween, hanem Márti barátnőm inspirálta.






Sütőtők főzelék

Előkészítés: 20-30 perc

Elkészítés: 20-30 perc

Nehézség: közepes

Kell hozzá:
  • egy valamire való sütőtök (ez itt egy Hokkaido tök a képen)
  • tej
  • liszt
  • cukor
  • húsleveslé vagy vegeta

Én nem vagyok mérvadó, sosem volt még dolgom tökkel (sem), tehát csak nekiestem, ahogy a józan paraszti eszem diktálta. Levágtam a tetejét...
... majd a sárga izét (ami maga is tök). Először kanállal próbálkoztam, de hamar rájöttem, hogy nem viszi, így áttértem a magozókésre. Ezt találtam a sárga maszlag alatt...
... szakszerűen kikapartam, majd naivan azt hittem, hogy én majd csak úgy kiszedegetem a belsejét, a gyerekek meg csinálnak töklámpát. Túl sok Borit néztem... mikor rájöttem, hogy erre annyi az esély, mint arra, hogy a Mackó sajt brummogni kezd, fogtam magam, és nőies dühömben kettévágtam az egészet a francba.

De ne kondoljuk ám, hogy itt a történet vége, dehogy... mert ám ezt se vitte a kés, minek vitte volna. Így hát csinos szeletekre vagdostam a tököt és igyekeztem úgy hámozni, hogy minél kevesebb ujjam lássa kárát. Mit mondjak, undorító kulimunka. De végül megúsztam pár karcolással, habár visszagondolva nem rajtam múlott..
Na, amikor ezzel végeztem, beletettem egy lábasba párolódni. Dobtam rá egy darab vajat is, mert először azt álmodtam, hogy ez kell rá, de aztán eszembe jutott, hogy nem, Magyar Elek bácsi javasolta. Valóban különleges aromát adott az egésznek, így javaslom, ha vaj nincs otthon, érdemes olaj helyett margarinon párolni. Itt iziben meg is szórtam vegetával, de csak módjával, mert lövésem nem volt, mi fog belőle kisülni (a húslé is Elek bácsi ötlete volt, de jól főz az öreg, na)..
A végén ilyen trutymósodott össze...
... amiből aztán kis rásegítéssel és némi botmixerezéssel ez lett.
Ezt követően habarást készítettem a már ismertetett módon, és nem átallkodtam hozzáadni. Tettem bele cukrot (keveset, mert a tök maga is édes), meg szólt, hogy még kérne egy kis vegetát, és tadaaaaaaaaaaaam!
Újraforrás után el is készült a gyönyörű, sárga, krémes tökfőzelék :)


Tippek, trükkök:
  • mi levesgyönggyel ettük, de Bandesztól tudom, hogy tökmaggal is nagyon finom
  • néhányan állítják, hogy tejföllel is finom, ha valaki bátor, próbálja ki nyugodtan
  • Halloweentől függetlenül is bármikor készíthető, de érdemes friss tököt venni hozzá, a fagyasztottal nincsenek jó tapasztalataim

Jó főzőcskét, sok sikert, jó étvágyat kívánok! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése